×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آغاز مرمت و بازسازی مجموعه بازار تاریخی کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از مرمت و بازسازی مجموعه بازار تاریخی کاشان خبر داد.پایگاه خبری عامرنیوز :احمد دانایی نیا با اشاره به اینکه بازار یک مجموعه ارزشمند تاریخی و فرهنگی برای کاشان است، اظهار داشت: قرار است مرمت و بازسازی این مجموعه بزرگ تاریخی به زودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه قرار است این مهم با همکاری شهرداری کاشان انجام شود، ابراز داشت: مرمت بخش‌هایی از بازار شامل کاروانسراها، تیمچه‌ها، بناهای مذهبی و راسته‌های بازار از جمله مواردی است که قرار است بازسازی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه در آستانه چهل و ششمین سالروز ثبت بازار تاریخی کاشان در فهرست آثار ملی هستیم، تصریح کرد: عملیات مرمت مجموعه بازار حدود سه ماه به طول می‌کشد.

وی با اشاره به وجود برخی از آثار فاخر هنری و معماری در مجموعه تاریخی بازار کاشان خاطرنشان کرد: یکی از این آثار تیمچه بخشی است که در حال مرمت است.

دانایی نیا افزود: عملیات مرمت تیمچه بخشی شامل سبک سازی بام و نماسازی در جبهه این سرای تاریخی است که از محل اعتبارات ملی و در ادامه مرمت‌های پیشین است.

وی با بیان اینکه مرمت کاروانسرای زغالی‌ها در بازار کاشان هم به زودی و توسط استاد محمد شفائی آغاز می‌شود، گفت: سال گذشته هم با مشارکت فعال شهرداری کاشان مرمت بخش دیگری از بناهای بازار بزرگ کاشان همچون تیمچه امین الدوله و بازارچه ملک انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان افزود: با کمک ستاد بازآفرینی شهری یکی از راسته‌های بازار تاریخی کاشان به عنوان الگو، مرمت می‌شود تا با احیای هنرهای از یاد رفته بازار کاشان رونق بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.