×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آغاز مرمت درب چوبی قدیمی امامزاده ابراهیم (ع) فین کاشان

معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کاشان از آغاز مرمت درب چوبی قدیمی امامزاده ابراهیم (ع) فین کاشان خبر داد.عامرنیوز : مهران سرمدیان ضمن اعلام این خبر، قدمت این درب قدیمی را بالغ بر ۱۷۰تا ۲۰۰سال عنوان کرد که طی سالیان عمر خود چندین بار مورد مرمت قرار گرفته و در آخرین تعمیر خود در دوره ی پهلوی ساختار فیزیکی درب تغییر نموده و دماغه و تاج آن حذف شده است.

سرمدیان افزود: هزینه مرمت این درب توسط هیأت امناء امامزاده و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه کاشان که در این سالها توجه جدی به مرمت آثار تاریخی بقاع متبرکه داشته و با پیگیری و نظارت اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی کاشان انجام می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت :در سالهای اخیر با توجه به فرسودگی ناشی از بروز آفت موریانه، شکستگی و دید بصری بدی که ناشی از روکش آهنی داشت لزوم توجه و مرمت اصولی و علمی آن احساس شد.

بقعه امامزاده ابراهیم (ع) فین از لحاظ معماری و تزئینات از بناهای بسیار شاخص کاشان می باشد که بنای اولیه آن توسط خاله بیگم از اهالی فین احداث گردیده است. گنبد فیروزه ای کاشی رنگ ،گلدسته های زیبا،صحن مفرح وایوان آئینه کاری و نقاشی های جالب و جذاب از ویژگیهای خاص معماری این بقعه می باشد.

بقعه ی امامزاده ابراهیم (ع) فین مربوط به دوره قاجار است که در تاریخ ۱۱بهمن ۱۳۳۴با شماره ۴۰۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.