×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آغاز آماده سازی پرونده محوطه باستانی سیلک بعنوان نامزد ثبت جهانی

معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی با اعلام خبر فوق گفت: در حال تعیین تیم تخصصی جهت جمع آوری مستنداتی هستیم تا در صورت موافقت و تایید وزارتخانه، محوطه باستانی سیلک در سال ۱۴۰۱ بعنوان نامزد جهانی به یونسکو معرفی شود.عامرنیوز :سرمدیان گفت: در طول سه سال اخیر اقدام به ساماندهی فیزیکی و محیطی سیلک به منظور تجدید و بازسازی بعضی فضاها و نیز خرید تجهیزات مرتبط به گردشگری نموده ایم. در مرحله دوم با کمک فرمانداری ویژه کاشان و  شهرداری کاشان اقدام به تملک زمینهای اطراف سیلک نموده  که این امر مهم از سال ۸۸ مغفول مانده بود و تاکنون ۱۵ ملک بالغ بر ۳ هکتار آزاد سازی شده وقطعا این روند با همکاری فرمانداری ویژه و شهرداری ادامه خواهد داشت و در سال آینده یکی از اهداف اصلی ادامه همین  آزادسازی ها خواهد بود.

دکتر سیدجوادحسین زاده مدیر پایگاه پژوهشی سیلک نیز اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف اصلی پایگاه طرح بازنگری سیلک و کاوش محوطه، جهت ایجاد سایت موزه می باشد که جهت این امر هماهنگی اولیه با پژوهشکده باستانشناسی صورت گرفته است.

دکتر حسین زاده در ادامه افزود: در سال گذشته خرید املاک جهت دسترسی به سیلک از طریق خیابان امیرکبیر صورت گرفته بود که در ماه گذشته بعد از چهار دهه این دسترسی امکان پذیر شد.

وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز بزرگترین تهدیدی است که این محوطه باارزش باستانی را دچار خطر کرده که برای جلوگیری از این ساخت وسازها نظارتهای پایگاه حفاظتی سیلک را بیشتر نموده و موفق به اجرای  ۸ حکم شده ایم که این امر باعث کاهش شدید تعرضها به عرصه شده و به نوعی به کمترین میزان خود در  ۱۵ سال اخیر رسیده است.ولی متاسفانه کماکان این ساخت و سازها در حریم سیلک ادامه دارد که امیدواریم با تشدید نظارت ها و نیز همکاری شهرداری کاشان تهدیدات در حریم را به نیز حداقل برسانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.