×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آزمایشگاه حفاظت و مرمت موزه ملی کاشان افتتاح شد

آزمایشگاه حفاظت و مرمت موزه ملی مجموعه جهانی باغ فین کاشان همراه با آئین تجلیل از موزه داران برتر ومعماران سنتی و فعالان حوزه میراث فرهنگی برگزار شد.

عامرنیوز : مهران سرمدیان معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در مراسمی که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در چهارمین روز از هفته میراث فرهنگی در محل مجموعه جهانی باغ موزه فین کاشان برگزار شده بود بیان کرد موزه و میراث فرهنگی پیوندی ناگسستنی دارند و هر یک بدون دیگری ناقص است.

مهران سرمدیان راه اندازی آزمایشگاه حفاظت و مرمت موزه ملی کاشان را از پروژه های ضروری و مهمی دانست که در راستای حفاظت ومرمت اشیاء منقول ، مکشوفات باستانشناسی منطقه شمال استان اصفهان در شهرستانهای کاشان ، نطنز و آران و بیدگل نگهداری و مرمت نسخ خطی و دیگر مکتوبات ارزشمند، بسیار مؤثر خواهد بود..

وی تصریح کرد آغاز کار پروژه این آزمایشگاه از مراحل ساخت و ساز ، مرمت و تکمیل و تجهیز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال از سال ۱۳۹۶ شروع ودر اسفند ۱۳۹۷ به پایان رسیده است.

همچنین در این مراسم از موزه داران برتر کاشان ، مدیران ، مؤسسان و فعالان در موزه های منوچهر شیبانی، باغ موزه گلاب کاشان، عروسک و خیمه شب بازی، مردم شناسی برزک و مجموعه اسناد مکتوب و مطبوعات تجلیل شد.

از برنامه های دیگر این مراسم تقدیر و تجلیل از برخی پیشکسوتان معماری سنتی و فعالان حوزه میراث فرهنگی و مدیرعاملین انجمن های دوستداران میراث فرهنگی روستای کمال الملک کله و شهر برزک بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهند شد.